onsdag 20 januari 2010

Död åt somliga kattägare!

Död åt somliga kattägare var det ja. Den oansvariga sorten. Den som slänger ut katten i ett bostadsområde och låter den klara sig själv, i värsta fall inte ens kastrerad/steriliserad, vaccinerad, märkt och allt vad det är (är det ens mer än så man ska göra? Jag vet inte, jag är inte kunnig på området - vilket är en av anledningarna till att jag inte har katt, man måste ha kunskap för att ge rätt omvårdnad).

Jag blev lite ledsen i ögat nyss - en katt traskade in i min trädgård. Mitt i vinternatten. Jag hämtade en skål med vatten, tänkte att den säkert är törstig - alla vattenkällor är ju frusna vid den här tiden på året. Tyvärr blev den rädd och sprang iväg. Lät vattnet stå kvar ute och ställde ut en skål med hundmat jag hade liggande också. Kanske kommer den tillbaka och är hungrig. Hundmat må inte vara optimalt, men det är bättre än ingenting.

Jag blir så jäkla grinig på folk. Jag förstår inte, varför tar folk inget ansvar för sina djur? Varför bryr sig folk inte? Varför köper folk katter om de ändå ger blanka fan i de?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar