måndag 5 oktober 2009

Blä på den här skitdagen!

Först veterinären. 900 fattigare.
Sen hem. Hittade Tårtan stendöd. Boendestödet kom, vi städade. Över till ledsagning, gick på Kupolen en sväng och hämtade ut medicinen som vetten skrev ut.
Sen ridning. Det gick inte alls idag! Ryggont i skritt, helt okej i trav däremot... Galopp? Nope. Satt och ticsade/tvångshandlade/whatever jag nu gör, jag vet inte ens själv vad det är. Hur som helst så "stänger" jag halsen vid inandning så jag inte får in nån luft och det går bannemig inte att koncentrera sig på ridningen samtidigt som jag har fullt upp med att andas. Blä blä blä!

Fast Noppe var iaf go att borsta och gosa med. Visst försökte han bita några gånger, visst tog han sig loss från min failade säkerhetsknut (jag kan knyta säkerhetsknutar men idag blev det bara fail av nån anledning) för att käka icke serverat hö, visst norpade han åt sig hö på vägen ut och in, visst vägrade han ta bettet... Men han bet iaf inte lika mycket som annars och efter en stund stod han bara där och fann sig i att borstas. Och så hann vi med lite gos också. Noppe är urgo när han inte är skitgrinig, det kan konstateras.

Nåväl, tyvärr räddade inte det min dag utan bara den stunden. Den här dagen suger helt enkelt, det är bara att konstatera. Som pricken över i blev jag skitsnorig på vägen hem och en snytning resulterade förstås i näsblod. Fast det var rätt väntat, jag har varit vaken i över ett dygn nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar