måndag 12 oktober 2009

Sjukt bra dag idag

Jag har haft en så jäääävla bra dag idag!
Visserligen kom jag inte i säng förrän vid 5-6tiden imorse och fick kliva upp halv 10, men vad fan! Ledsagaren/boendestödet kom över och så städade vi, som varje måndag. Vidare till Kupolen - hittade en ny plånbok (nu kan jag äntligen lämna tillbaka Kalle Anka-plånboken jag lånat av Jessica...), och så köpte jag hem en ansiktsmask som skulle vara bra för porer - för är det nånting jag har problem med så är det porer! Till fördelarna hör förstås att det är en sån mask som ska stelna och dras av som ett extra skinn, och lätt road som jag är har jag skitkul när den ska av ^^

Hur som helst! Willys efter det - fick hem massor av päron, bara 5 kr/kg! Då måste man bannemig passa på om man heter Annelie för denna Annelie råkar älska päron. Dessutom hade de påsar med 1 kg äpplen för 5 kr också och det är ju inte helt illa det heller. Och de där nya quornnuggetsen för 25 spänn fanns kvar, så lite sånt passade jag på att få med hem också. Blir till att koka potatis och köra in såna i ugnen ikväll, mumma!

Hur som helst! Iväg till ridningen blev det, såklart. Med cykel, såklart. Lite otur med vädret men större delen av vägen klarade vi oss utan regn. Kom uppför hela Mellstabacken, vilket med min kassa kondis är en jävla bedrift kan jag säga - så det tänker jag glatt gotta mig åt, fy fan vad stolt jag är! Så småningom hoppas jag förstås på att kunna ta mig upp hela vägen utan att bli helt jävla slut också ;)

Med tanke på att jag redan nämnt vilken sjukt bra dag det här varit så kanske jag inte behöver nämna att det gick skitbra på ridningen? :D Fick visserligen ont i ryggen ett tag och skrittade runt innanför spåret ett tag, men ändå! Tränade på att ställa hästarna i hörnen och det var ett jäkla krångel att styra Noppe runt utsidan av konerna istället för att traska på innanför som han gärna gör. Men några gånger fick vi till det :)

Galopp blev det också. Från skritt den här gången, vilket jag starkt föredrar - tycker det är sjuuukt mycket lättare med galoppfattningar från skritt än trav. Jag åker inte fram lika mycket med överkroppen liksom, balansen är så mycket bättre när jag fattar från skritt. Så, resultatet? Fick till flera fattningar alldeles utmärkt. Fy faaan vad kul det var att få till det så bra som det blev idag säger jag bara! Det gav mersmak kan jag säga och det var ruggigt bitterljuvt när ridlektionen var över - jag ville ju bara rida ännu mer, liksom ^^

Hur som helst... Sadlade av, borstade, hela den biten. Allt som återstod var att helt enkelt cykla hem igen. Inga problem, det är mycket nedförsbackar, även om det finns somliga uppförsbackar som tar musten ur mig. Vilket leder mig till dalälven... Cyklar man från NARK till Jax så måste man över dalälven upp mot mellsta. Bron över dalälven är liiiite lutad, inte ett dugg brant men det är en lång lutning. Direkt efter bron blir det en sjujäkla uppförsbacke. Guess what? Jag kom näääästan halvvägs uppför uppförsbacken efter bron. Lycka! Ännu ett mål för övrigt, så småningom ska jag ta mig upp till mellsta även på hemvägen utan att hoppa av cykeln och gå upp. Det lär ta tid, men vad fan. Till sommaren kanske?

Nu återstår bara en låååång efterlängtad dusch, och så peeling, ansiktsmask och hårinpackning. Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar